Sve izraženiji pritisak na resurse i njihova nedostupnost, prijetnje prirodnom kapitalu, klimatske promjene i ugroženost okoliša onečišćenjem postavljaju pred društvo zahtjevne probleme koji se mogu rješavati samo interdisciplinarnim znanstvenim i holističkim pristupom.

U tom kontekstu STEM područje (prirodne znanosti, tehnologija, inženjerstvo i matematika) u kombinaciji s vještinama IT (informacijske tehnologije) imaju posebnu ulogu u iznalaženju rješenja za održivi razvoj koji postaje ključnom zadaćom znanstvenih istraživanja kako u tehničkom području, tako i informatičkom, u području poslovnog upravljanja i poglavito u edukacijskim znanostima. Naime, način prenošenja znanja potrebnih za edukaciju odgovornih građana svijeta i za zapošljivost predstavlja izrazito važnu temu promišljanja i znanstvenih istraživanja.

Razvijanje metoda diseminacije tehničkih, informatičkih i ekonomskih znanja na djecu, mladež i sve građane je preduvjet za oživotvorenje održivog razvoja, resursnu i energetsku učinkovitost, za kružno gospodarstvo, zelenu ekonomiju, plavu o moru ovisnu održivu ekonomiju, te za osposobljavanje voditelja, a ne samo izvršitelja sustava budućnosti. Djeca, srednjoškolci i studenti postaju javnost, inženjeri i edukatori budućnosti.

Nužnost smanjenja potreba ljudi za prirodnim resursima i smanjenje otpada je uvjetovana potražnjom za vrijednosnim resursima onih koji će osmisliti učinkovitije sustave, pri čemu važno mjesto ima edukacija edukatora.

Studij koji je odavno sazdan u svrhu edukacije o tehnici i poučavanju tehnike baštini iskustvo, tradiciju i istraživački potencijal kakav naglašavaju brojni službeni europski dokumenti o obrazovanju, znanosti, zapošljavanju i održivosti.

Istraživačke teme Odsjeka za politehniku odnose se na resurse, energiju, održivi razvoj, informatičko-komunikacijske tehnologije, obrazovanje i upravljanje.

  • obrazovanje s naglaskom na kvalitetu i vrijednost,
  • promišljanje u sustavima,
  • cjeloživotno interdisciplinarno i holističko obrazovanje,
  • poboljšanje strukture i svojstava novih materijal,a
  • kvaliteta obrade materijala,
  • evaluacija postignuća u nastavi tehničkog područja,
  • računalna animacija u suvremenoj edukaciji tehnike,
  • računalno podržano učenje,
  • umjetna inteligencija,
  • komunikacija čovjek-stroj,
  • primjena programskih jezika i alata,
  • korištenje obnovljivih izvora energije,
  • resursna i energetska učinkovitost,
  • interdisciplinarno povezivanje područja društvenih i tehničkih znanosti u procesu prijenosa znanja,
  • integralna procjena utjecaja projekata na okoliš,
  • razvitak kružnog gospodarstva,
  • holistički pristup zaštiti ekosustava,
  • inženjerska ekonomija i projektni menadžment,
  • plava ekonomija s naglaskom na rješenja za klimatske promjene, zakiseljavanje i onečišćenje mora,
  • eko industrija i eko inovacije,
  • obrazovanje s naglaskom na kvalitetu i vrijednost,
  • promišljanje u sustavima,
  • cjeloživotno interdisciplinarno i holističko obrazovanje,
  • poboljšanje strukture i svojstava novih materijal,a
  • kvaliteta obrade materijala,
  • evaluacija postignuća u nastavi tehničkog područja,
  • računalna animacija u suvremenoj edukaciji tehnike,
  • računalno podržano učenje,
  • umjetna inteligencija,
  • komunikacija čovjek-stroj,
  • primjena programskih jezika i alata,
  • korištenje obnovljivih izvora energije,
  • resursna i energetska učinkovitost,
  • interdisciplinarno povezivanje područja društvenih i tehničkih znanosti u procesu prijenosa znanja,
  • integralna procjena utjecaja projekata na okoliš,
  • razvitak kružnog gospodarstva,
  • holistički pristup zaštiti ekosustava,
  • inženjerska ekonomija i projektni menadžment,
  • plava ekonomija s naglaskom na rješenja za klimatske promjene, zakiseljavanje i onečišćenje mora,
  • eko industrija i eko inovacije,