Sve izraženiji pritisak na resurse i njihova nedostupnost, prijetnje prirodnom kapitalu, klimatske promjene i ugroženost okoliša onečišćenjem postavljaju pred društvo zahtjevne probleme koji se mogu rješavati samo interdisciplinarnim znanstvenim i holističkim pristupom.
U tom kontekstu STEM područje (prirodne znanosti, tehnologija, inženjerstvo i matematika) u kombinaciji s vještinama IT (informacijske tehnologije) imaju posebnu ulogu u iznalaženju rješenja za održivi razvoj koji postaje ključnom zadaćom znanstvenih istraživanja kako u tehničkom području, tako i informatičkom, u području poslovnog upravljanja i poglavito u edukacijskim znanostima. Naime, način prenošenja znanja potrebnih za edukaciju odgovornih građana svijeta i za zapošljivost predstavlja izrazito važnu temu promišljanja i znanstvenih istraživanja.
Razvijanje metoda diseminacije tehničkih, informatičkih i ekonomskih znanja na djecu, mladež i sve građane je preduvjet za oživotvorenje održivog razvoja, resursnu i energetsku učinkovitost, za kružno gospodarstvo, zelenu ekonomiju, plavu o moru ovisnu održivu ekonomiju, te za osposobljavanje voditelja, a ne samo izvršitelja sustava budućnosti. Djeca, srednjoškolci i studenti postaju javnost, inženjeri i edukatori budućnosti.
Nužnost smanjenja potreba ljudi za prirodnim resursima i smanjenje otpada je uvjetovana potražnjom za vrijednosnim resursima onih koji će osmisliti učinkovitije sustave, pri čemu važno mjesto ima edukacija edukatora.
Studij koji je odavno sazdan u svrhu edukacije o tehnici i poučavanju tehnike baštini iskustvo, tradiciju i istraživački potencijal kakav naglašavaju brojni službeni europski dokumenti o obrazovanju, znanosti, zapošljavanju i održivosti.
Istraživačke teme Odsjeka za politehniku odnose se na resurse, energiju, održivi razvoj, informatičko-komunikacijske tehnologije, obrazovanje i upravljanje.
- obrazovanje s naglaskom na kvalitetu i vrijednost,
- promišljanje u sustavima,
- cjeloživotno interdisciplinarno i holističko obrazovanje,
- poboljšanje strukture i svojstava novih materijal,a
- kvaliteta obrade materijala,
- evaluacija postignuća u nastavi tehničkog područja,
- računalna animacija u suvremenoj edukaciji tehnike,
- računalno podržano učenje,
- umjetna inteligencija,
- komunikacija čovjek-stroj,
- primjena programskih jezika i alata,
- korištenje obnovljivih izvora energije,
- resursna i energetska učinkovitost,
- interdisciplinarno povezivanje područja društvenih i tehničkih znanosti u procesu prijenosa znanja,
- integralna procjena utjecaja projekata na okoliš,
- razvitak kružnog gospodarstva,
- holistički pristup zaštiti ekosustava,
- inženjerska ekonomija i projektni menadžment,
- plava ekonomija s naglaskom na rješenja za klimatske promjene, zakiseljavanje i onečišćenje mora,
- eko industrija i eko inovacije,
- obrazovanje s naglaskom na kvalitetu i vrijednost,
- promišljanje u sustavima,
- cjeloživotno interdisciplinarno i holističko obrazovanje,
- poboljšanje strukture i svojstava novih materijal,a
- kvaliteta obrade materijala,
- evaluacija postignuća u nastavi tehničkog područja,
- računalna animacija u suvremenoj edukaciji tehnike,
- računalno podržano učenje,
- umjetna inteligencija,
- komunikacija čovjek-stroj,
- primjena programskih jezika i alata,
- korištenje obnovljivih izvora energije,
- resursna i energetska učinkovitost,
- interdisciplinarno povezivanje područja društvenih i tehničkih znanosti u procesu prijenosa znanja,
- integralna procjena utjecaja projekata na okoliš,
- razvitak kružnog gospodarstva,
- holistički pristup zaštiti ekosustava,
- inženjerska ekonomija i projektni menadžment,
- plava ekonomija s naglaskom na rješenja za klimatske promjene, zakiseljavanje i onečišćenje mora,
- eko industrija i eko inovacije,