Odgoj i obrazovanje u tehničkom području, kao dio znanstvene jezgre studija politehnike, donosi zanimljiv fragment iz istraživanja stavova i preferencija učenika - pismo učenika, koje puno govori o tome kako bi učenici željeli "oblikovati" vlastito školovanje.
Tijekom istraživanja stavova učenika o tome kako oni zamišljaju vlastitu školu i reformu iste, naišli smo na pismo učenika koje možda najbolje oslikava težnju onih učenika koji se žele profilirati sukladno sklonostima. U ovom pismu je u osnovi riječ o tipičnom primjeru profiliranja učenika u tzv. STEM području. O ovom akronimu se posljednjih godina puno govori u javnosti, no malo tko stvarno zna o čemu je riječ, već se na vrlo populistički način STEM područje pistovjećuje s informatikom, što je potpuno pogrešno. Ujedno vrijedi istaknuti kako tijekom cjelokupne reforme obrazovanja učenike nitko nije pitao što oni očekuju od škole, što puno govori o stvarnoj brizi obrazovnih vlasti za učenike, pri čemu suodgovornost za to trebamo preuzeti i svi mi koji smo na bilo koji način sudjelovali u reformi školstva. Stoga ovo anonimno pismo objavljujemo u cijelosti i prepuštamo prosudbu svim čitateljima te osobito kolegama koji se bave obrazovanjem.